پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسهیل مراحل انجام فعالیت های اداری مرتبط با فعالیت های نخبگان شد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا نخبگان را درگیر بروکراسی های مرسوم اداری نکنیم.

 نباید نخبگان را درگیر بروکراسی اداری کنیم/ متخصصان در کنار مدیران باشند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد صادق پورمهدی درهمایش فناوری های اطلاعات و میکروالکترونیک (فام) از سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری در تبریز، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که فعالیت های فناورانه نیازمند بسترهای اجتماعی و اقتصادی است و با بلندپروازی و برنامه های دور از ذهن نمی توان در این مسیر موفق شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و رشد فناوری در کشور وجود دارد و مهمترین این ظرفیت ها، نیروی انسانی تحصیل کرده و محققان برجسته دانشگاهی هستند که عامل مهمی در بالا بردن توان علمی کشور به حساب می آیند.
وی ادامه داد: امروز باید همه با توجه به پتانسل های موجود به سمت توسعه حرکت کنیم و این مهم با تاکید بر عمل و اجرا محقق می شود.
پورمهدی، یادآور شد: ارتقای پشرفت و توسعه با برگزاری همایش ها و کنفرانس ها به وجود نمی آید بلکه باید ما همه به این موضوع توجه کنیم که متخصصین باید در کنار مدیران ما باشند و مدیران از به کارگیری متخصصین امر نهراسند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوع فرار مغزهای نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان ما از کشور خارج می شوند و باید برای حل این مشکل مهندسی مجددی در کشور انجام شود.
پورمهدی با اشاره به اهتمام مدیران ارشد استانی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان گفت: تمامی مدیران استانی مکلف به همراهی فعالیت های این حوزه در سطح استان هستند و ما نیز تلاش کرده ایم با ایجاد تسهیلات مورد نیاز از قبیل فراهم کردن فضای ویژه در  بخش های مختلف از جمله شرکت شهرک های صنعتی امکانات و شرایط  لازم  فعالیت را برای آنها فراهم کنیم.
سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری، از 14 اردیبهشت ماه لغایت 30 اردیبهشت در تبریز در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.